Saturday, April 14, 2007

Festival Günlüğü - Yeni Melek rezaleti...

Festivalde herhalde herkesin anlaştığı tek konu. Ben salona güvenmediğim için o kadar da cesur darvanmamıştım bilet alırken. Bir de şansımıza yerlerimiz salondaki sayılı güzel yerlerdendi. IKSV böyle anlamsız birşeye nasıl kalkıştı hala anlamakta güçlü çekiyorum. Acaba Festival yöneticileri "Burada film nasıl gösterilir? İyi olur mu?" diye bir kere bile düşündüler mi?

Yeni Melek'in IKSV'ye ait olduğunu duydum. Bu da önümüzdeki senelerde de buraya katlanacağız demek oluyor. (Ki bu sene kasıtlı olarak baya önemli filmi Yeni Melek'e göre tasarlamışlardı çok belli.) Açıkçası şunu söyleyeyim, salonun iyileştirildiğine dair bir açıklama yapılmadığı takdirde ben isterlerse Dünya'nın en mükemmel ve merak ettiğimiz filmlerini bu salona yerleştirsinler yine de bu salondan bilet almayacağım. Korsan VCD'de izlerim daha rahat ederim.

Salonun tonlarca sorunu var.
Herşeyden önce perde sinemaya göre düzgün ayarlanmamış. Ekran formatı doğru ayarlanmadığı için bazı filmlerde alenen mikrofonları seyrediyoruz. (Bugün Delirious'ta olduğu gibi.) Ayrıca ekran formatı ayarlanmadığı için bazı filmlerin altyazı nedeniyle üstlerden bir kısımlarının da kesildiğini duydum.
Oturma düzeni korkunç. Balkona hiç çıkmadım ama insanlardan koltukların üzerine çıkıp seyretmek zorunda kaldıklarını duydum. Aşağıda da bir kafa sorunu mevcut. Beyoğlu Sineması ile aynı şekilde bir görme problemi var.
Bunun yanında koltukların aralıkları gördüğüm en dengesiz düzende. 1-2 sıra dışında hangi koltuğa oturursanız oturun deli gibi sıkışmak zorunda kalıyorsunuz.

IKSV bu sorumsuzluğunun umarım farkındadır ve düzeltmek için birşeyler yapar. Bu haliyle orada filme sakın gitmeyin ve iyileştirme çalışması yapılmazsa da o salonu boykot edin. Ki bu önümüzdeki sene olacaktır. Çünkü herkes salondan şikayetçi.

No comments: