Friday, March 30, 2007

Who the hell is Nikki?

"Exposé" bölümünü izlemeyenler okumasın... SPOILER

Rodrigo Santoro ve Kiele Sanchez'in 3. sezon başında diziye katılmalarını çok anlamsız bulmuştum. Zaten ciddi bir eleme gerektiren kadroyu niye kalabalıklaştırdıklarını da anlamamıştım açıkçası. Ama Damon Lindelof ve ekibi 3. sezonun ilk 6 bölümündeki beceriksizliklerini son bölümlerde telafi etmenin yanında bu karakterleri eklemenin de kötü bir fikir olmadığını kanıtladılar "Exposé" ile.
3. sezon içinde şimdiye kadarki en iyi bölümdü bence. 3. sezonda birden gözümüze çarpan Nikki ve Paulo ikilisinin aynı zamanda geçmiş sezonlara yedirilmesi konusunda çok başarılılardı. Bütün o sahnelerin yeniden çekilmesi ile bir anlamda anılarımız tazelenmiş oldu. Bunun yanında hiç bilmediğimiz bazı anlara da tanık olduk. (Ben & Juliet'in sahnesi gibi) Ayrıca işin gerçekten komik yanından bahsetmeye gerek var mı bilmiyorum. Yani bizim diğer salakların bulmalarının haftalar sürdüğü şeyleri bu modern Bonnie & Clyde ikilisi keşfetmiş ve ilgilenmemişlerdi bile. Flashbackler gerçekten çok eğlenceliydi öyle ki hani şu Billy Crystal'ın ya da Conan O'Brien'ın ödül şovları için hazırladıkları klipleri andırıyordu arada. Ya da Oprah'nın kendine özel hazırladığı "Desperate Housewives" kısasını. Yine de sadece bu hoşluklardan ibaret değildi bölüm. Charlie - Sun - Sawyer üçgeninde eski defterlerin açılması, Hurley'nin yine eğlenceli performansı olayı ayrı bir cazibeli kıldı. O inanılmaz sondan bahsetmiyorum bile. Dizinin kullandığı en iyi twistlerden birisiydi. Benim merak ettiğim şeyse şu: bu ikilinin uyanması sağlandığına göre, bir şekilde mezardan çıkmaları sağlanır mı acaba? Gerçi böyle birşey olursa herkesten saklanmaları gerekir. Ki dizinin yapımcıları bu ikilinin ufak bir role sahip olduğunu ama bu kısa süre içinde de hayran grubu tarafından ikonik bir seviyeye taşınacağını söylemişti. Bu tabir gerçekten canlı canlı gömüldüklerini ve öyle de kalacaklarını anlatıyor gibi. Ayrıca Nikki'nin "ben sadece misafir oyuncuyum ve onların sonunun nasıl olduğunu herkes bilir" lafının bir aynalama içerdiği çok açık. Ama hiç belli olmaz. Yine de 'ikon' konusunda en azından benim için haklılar. Böyle kalması durumunda bundan sonra kimsenin "Nikki & Paulo da kim?" sorusunu soracağını sanmıyorum.
Büyük bir alkış benden...


son bir not: Kiele Sanchez'in önümüzdeki sezon "Football Wives" adlı dizide oynayacağı geçtiğimiz haftalarda açıklanmıştı. Rodrigo Santoro ise zaten normalde dizilerde oynayan birisi değil. Sinema kariyerine devam eder artık bundan sonra.

No comments: