Monday, December 11, 2006

Kader... bir kere daha.

Daha önce Zeki Demirkubuz'un son filmi "Kader" hakkındaki yorumlarımı yazmıştım. O zaman kafamda "Ya Masumiyet'i izlememiş olsaydım?" gibi bir soru oluşmuştu. Filmi çok beğenmeme rağmen 'acaba selefinden mi besleniyor parazit misali?' diye düşünüyordum. Ama bugün yıllar sonra Masumiyet'i tekrar izlediğimde bunun böyle olmadığını da anladım. Çünkü ilk defa Masumiyet'i farklı bir gözle izledim. Gözümün önünde sürekli "Kader"den imgeler dolaşıp durdu. Ki bu durumda iki film arasındaki organik bağın mükemmel çalıştığını ama birbirini besleme olayının da iki taraflı olduğunu anlamış oldum. Daha önce de yazdığım gibi "Kader"i zaman geçtikçe daha çok seviyorum. Hele Haluk Bilginer'i izlerken Ufuk Bayraktar'ın o bakışları akla gelmiyor mu... Türk sineması cidden çok iyi bir oyuncu kazanmış olabilir. En azından Bayraktar'ın bu performansının mükemmel düzeyde olduğunu bir kere daha belirtmek isterim.

No comments: