Tuesday, December 26, 2006

Yılbaşı Çerezleri

Bu hafta vizyona giren filmlerden ikisi gayet tatile uygun, neşeli, eğlendirici, klişe ve izle-unut filmlerinden. Yani sadece eğlenmek ve bir an dünyada olanlardan kopmak için ideal diyebiliriz.
Bunlardan ilki "What Women Want" ve "Something's Gotta Give"in yönetmeni Nancy Meyers'ın yine senaryosunu yazıp yönettiği "The Holiday"... Filmin gayet dolu bir kadrosu var. Erkekler tarafında Jude Law ve Jack Black'e karşı kadınlar tayfasını da Kate Winslet ve Cameron Diaz dolduruyor. Bunun dışında Edward Burns, Rufus Sewell ve efsane oyunculardan Eli Wallach'ın da bulunduğu bir yan kadro mevcut.
"The Holiday", inandırıcılıktan uzak, feci halde klişeye kaçan bir romantik komedi. Yine de ben film hakkında olumluyum çünkü işin komedi yanını sevdim ve film boyunca bolca da eğlendim. Özellikle Eli Wallach'ın karakteri dolayısıyla getirilen yan öykü benim en beğendiğim kısımdı ki filmin kahramanları nedeniyle de pek çok sinematik hoş referansın olduğunu söylemek gerekiyor. Özellikle bu kısımlar gayet eğlenceli olabildi. Özellikle Jack Black ve Kate Winslet arasında bir kimya sorunu olsa da bunu film aşabiliyor bence. Uslanmaz romantik komedi manyaklarına tavsiye olunur. Aman bir şey bekleyip gitmeyin üzülürsünüz.


Bir diğer tatil eğlencesi "Night at the Museum"u da çocukça eğlenceli filmlere düşkün insanların görmesi gerek. Özellikle 80'lerde bu şekilde bolca film yapılırdı ama daha güncel bir benzetme yapmak gerekirse Jumanji'nin daha eğlencelisi olarak tanımlamak mümkün. Ben Stiller bir müzede gece bekçiliği yapmaya başlıyor ama işbaşı yaptığında müzedeki herşeyin birden canlandığını fark ediyor ve sonra macera başlıyor falan filan. Film pek çok tarihi figürün kullanıldığı kahkaha attırmayan ama güldüren anlarla dolu. Eski ABD Başkanı Roosevelt rolünde Robin Williams var, bunun yanında Steve Coogan, Owen Wilson gibi isimler de filmi ayrıca eğlenceli kılıyor. Özellikle çevrenizde küçükler varsa götürmek istersiniz ama eğer böyle çocukça maceralara kılsanız sıkıntıdan kurdeşen dökme olasılığınız yüksek. Gayet vasat bildik bir film de olsa ben bunda da eğlendim.

The Holiday - 2/5
Night at the Museum - 2/5

No comments: