Thursday, January 11, 2007

Görüntü yönetmenleri ve Senaristler diyor ki:

Bugün iki meslek grubu da bu yılki adaylarını açıkladılar.
Amerikan Görüntü Yönetmenleri Topluluğu (ASC) bence gayet şık adaylar seçmiş. Daha bu sabah Dreamgirls'ü izlemiştim ve filmin herhangi bir görüntü yönetmenliği adaylığı hakettiğini düşünmüyordum. Bunun yanında belki de Michael Ballhaus'a özel ödül verdikleri için "The Departed" da adaylar arasında yok.

Bu senenin görüntü yönetmenliği dalındaki adaylar aşağıda...
"Apocalypto" Dean Semler
"The Black Dahlia" Vilmos Zsigmond
"Children of Men" Emmanuel Lubezki
"The Good Shepherd" Robert Richardson
"The Illusionist" Dick Pope

Apocalypto'yu henüz izleyemedim ama şaşırtıcı değil. "The Good Shepherd" neredeyse unutulmak üzereydi bu iyi bir moral olmuştur sanırım. "The Black Dahlia" aslen gayet başarısız bir film olsa da bu alandaki adaylığını hakettiğini düşünüyorum. Aynı şey "The Illusionist" için de geçerli ben filme bir türlü ısınamadım, Amerikalılar baya sevdi ama şuna katılırım ki Dick Pope birinci sınıf bir iş çıkarmıştı. Umarım Oscar'da da adaylık alabilir. "Children of Men" içinse başka bir şey söylemiyorum zira ne kadar sevdiğimi biliyorsunuz. İzlemediklerimi saymazsak kazanması gerekir.
Oscar'la uyuşma durumuna gelince bu adaylardan birisi çıkıp "The Departed" kesin girer ama umarım "Dreamgirls" giremez.

Yazarlar Birliği:
Senaristler de bu seneki favorilerini açıkladılar. WGA adaylığı alan filmler aşağıda.


Orjinal Senaryo
Babel
Little Miss Sunshine
The Queen
Stranger Than Fiction
United 93

"Babel" konusundaki hislerimi bu blogu takip edenler biliyor ama yani tepki göstermek yersiz elbette onu bekliyordum. Bu senenin çok fazla ön plana çıkamamış filmi "Stranger than Fiction" gayet iyi bir seçim. "United 93"den daha iyi bir senaryo bulunabilirdi sanırım. Sonuçta film aslen yönetmen performansına dayanıyordu. Buradaki adayların hepsini seyrettim ve ben olsam havada karada oyumu "The Queen"e verirdim ama "Babel" & "Little Miss Sunshine"ın popülariteleri ortalığı tatsızlaştırabilir.


Uyarlama Senaryo
Borat
The Departed
The Devil Wears Prada
Little Children
Thank You for Smoking

Borat
beni korkutmaya başladı açıkçası. Senaryo dalında Oscar'a aday olma ihtimali yüksek olabilir. (Bu Amerikalılar amma salak yaw) ama şöyle bir şey var Oscar'da orjinal senaryo kategorisinde yarışacak çünkü yazılmış ve basılmış bir materyalden uyarlanmadı. "The Devil Wears Prada" neymiş de haberimiz yokmuş. Onun yerine gayet daha iyi bir uyarlama bulabilirlerdi. Zevzeklik işte. (Oscar şansı yükseliyor yanlız, çünkü filme yüz veren tek kurum WGA değil.) Ben olsam "Little Children"a verirdim ama "The Departed"ın bunu alacağı gün gibi açık. "Thank You for Smoking" umarım Oscar adaylığı almayı da başarır.

No comments: