Sunday, January 14, 2007

Altın Küre tahminlerim... (Sinema)

Daha önce de yazmıştım adaylar hemen açıklandıktan sonra ama şimdi sahici tahminlerim burada.
Bu sene film kategorilerinin tahmin edilmesi zor olduğunu düşünüyorum. Çünkü bariz favorilerin yanında HFPA'in ödüllendirmek isteyeceği isimler de var. Neyse lafı uzatmadan başlayalım.


En iyi Film (Drama) - The Departed
Burada "The Departed" favori elbette. Babel'in daha çok adaylığı olması kafaları karıştırıyor ama bence ayaklarını sağlam basarlar ve şu anda Oscar için en iddialı ismi taçlandırırlar. Hem Brad Pitt de yapımcılar arasında olacak onun sahneye çıkıp konuşmasını isteyeceklerdir.
(alternatif: Babel)

En iyi Film (Komedi/Müzikal) - Dreamgirls
Dreamgirls'ü pek sevmedim bildiğiniz gibi. Burada ödülü almamasını da isterim. Açıkçası "Little Miss Sunshine"a vermelerini tercih ederim ben. Ama HFPA'in ne düşündüğünü bilmek zor. Borat'ın da ciddi bir tehlike oluşturduğunu söylemek gerekiyor.
(alternatif: Little Miss Sunshine)

Kadın Oyuncu (Drama) - Helen Mirren (The Queen)
Fazla laf sarfetmeye gerek yok. Bu senenin kraliçesi Mirren. Oscar da şimdiden kucağında.
(alternatif: YOK)

Kadın Oyuncu (Komedi/Müzikal) - Meryl Streep (The Devil Wears Prada)
Evet belki Mirren kadar kesin değil. Ama burada onu tek zorlayabilecek isim Beyoncé. Ve inanın hiç şansı yok.
(alternatif: YOK)


Erkek Oyuncu (Drama) - Leonardo Dicaprio (The Departed)
İşte dananın kuyruğunun kopacağı yer. Daha önce Will Smith'i tahmin etmiştim ama son 2-3 haftadır üzerindeki ilgiyi Leo ve Forest Whitaker'a kaptırdı. Aslında mantıken Altın Küre'nin Whitaker'a gitmesi gerek. Çünkü şimdiye kadar neredeyse her ödülü silip süpürdü. Leo'nun da dezavantajları var "Blood Diamond" adaylığı ve daha 2 sene önce bu ödülü almış olması gibi. Ama "Blood Diamond" bence oy bölünmesine falan yol açmaz. İçimden bir his burada DiCaprio diyor o yüzden şansımı öyle deneyeceğim. Ama şu an olasılıklarda elbette Whitaker önde ve çok güçlü.
(alternatif: Forest Whitaker - Last King of Scotland)

Erkek Oyuncu (Komedi/Müzikal) - Sacha Baron Cohen (Borat)
Rakipsiz olduğunu düşünüyorum. Süper popüler Johnny Depp bile onu durduramaz.
(alternatif: YOK)


Yard. Kadın Oyuncu - Jennifer Hudson (Dreamgirls)
Babel kadınları ensesinde soluyor ama Hudson burada yeni star adayı olarak göz dolduracaktır. Keşke Abigail'i başrol sayıp şansını sıfırlamak yerine burada aday gösterselerdi.
(alternatif: Rinko Kukichi - Babel)

Yard. Erkek Oyuncu - Eddie Murphy (Dreamgirls)
Eddie Murphy sonunda bir Altın Küre sahibi olacak. Bence gün kadar açık. Ben Affleck üzerinde o kadar ilgi yok (ki Oscar adaylığına bile ulaşamayacak) Jack Nicholson'ın şeytan tüyünden korkulur ama Murphy'ye karşı alternatif olarak altın çocuk Brad Pitt'i sunacağım.
(alternatif: Brad Pitt - Babel)

En iyi Yönetmen - Martin Scorsese (The Departed)
Evet daha 2 sene önce ödülü aldı ama bu sene onun senesi. Onu ciddi anlamda zorlayacak isimse elbette Inarritu. Ve ben gidip de dünkü adamı Scorsese'ye tercih edeceklerini sanmıyorum.
(alternatif: Alejandro Gonzales Inarritu - Babel)

Yabancı dile en iyi Film - Letters from Iwo Jima
"Letters..." artık yarı ölü sayılır biliyorum ama Spielberg ve Eastwood'a aynı anda heykelcik vermek zevkinden kendilerini mahrum bırakacaklarını sanmıyorum. Açıkçası HFPA bu anlamda popülist oynar gibi geliyor bana. Tabii Oscar'ın en iddialısı konumundaki "Pan's Labyrinth"e 'önce biz ödül verdik' yapmak da isteyebilirler.
(alternatif: Pan's Labyrinth)

Senaryo - Babel
Burası zor. "The Queen" orjinal senaryoda Oscar'ı alması gereken bir film. Ve burada kaybetmesi onun hiç işine yaramayacak. Diğer taraftan süper popüler "The Departed" da ödüle çok yakın. Ama HFPA Babel'i çok sevdi ve illa ki bir ödül vermek isteyeceklerdir. Bence o yüzden burada kazanır.
(alternatif: The Departed)



Orjinal Müzik - Babel
Maalesef hala hepsini dinleyemedim. Özellikle "The Fountain" çok övülüyor. Ama geyik işte... Babel'e gider bu.
(alternatif: The Fountain)

Orjinal Şarkı: Bunu geçeyim şimdilik çünkü bir tek Dreamgirls'den Listen'ı dinledim. Herhalde ödülü de o alır.

Animasyon - Happy Feet
O kadar da iyi değilmiş ama dans eden ve şarkı söyleyen penguenlere kim karşı koyabilir ki? Hem Pixar bu sene çok da güçlü değil. (Filmi çok beğendim o başka)
(alternatif: Cars)

TV için tahminlerim de yarın geliyor...

No comments: