Saturday, May 26, 2007

Lost'un tahtına tekrar çıktığı an!

Spoiler yazmayacam izlemeyenler de rahat rahat okuyabilir yorumumu.
Bu sezonun başlangıcında Lost'tan herkes şikayet ediyordu ama birden bire sezon ortasından itibaren başlangıçtaki kalitesine de dönmeyi başardı dizi. Elbette bir sezon içindeki bu değişimin ani değişiklikler sonucu oluşmadığı ve daha sezon başlamadan karar verildiği çok açık. Ama 1. sezondaki tadına ulaşması dikkat ederseniz, karakterlerin yine bir araya gelmesiyle ve öykü zamanının gerçek zamana yaklaşmasıyla mümkün oldu. Herkes yine belli noktalarda toplanınca doğal olarak "4-5 bölümde 1 gün geçer" prensibinden de vazgeçildi. Evet adada zaman hala yavaş akıyor ama en azından belli karakterlerin öyküleri arasında geçen süre azaldı. Bunun bence diziye katkısı çok büyük.
Bunun yanında Lost bu sezon inanılmaz bir dinamizm kazandı. Özellikle sonlara doğru ağızda laf gevelemeden vazgeçildi, ve enfes bir aksiyon oluşturuldu. Aralar verilse de bu aralarda eklenen öyküler kendi başlarına mit olabilecek seviyedeydi. İlk başta kimilerine gereksiz gelen çoğu ayrıntı ise sezon sonuna doğru geri kullanımlara maruz kaldı. Minibüs'ün kaç tane payoff'u oldu mesela? Üstüne üstlük dizinin fantastik yönü ciddi gerilim hatta baya baya korku öğeleri için kullanılmaya başlandı. Tıpkı adaya ilk düştükleri gibi.
Oyuncular bu sezon da yine çok sağlamdı. Geçen sezonda bir nebze unutturulan Terry O'Quinn (Locke), Naveen Andrews (Sayid) formlarına geri döndüler. 2. sezon finalinde ne menem bir cevher olduğunu keşfettiğimiz Henry Ian Cusick (Desmond) beklentileri boşa çıkarmadı. Bu sezon Josh Holloway'in (Sawyer) bile aştığı anlar vardı. Daha ne isteriz ki? Ama elbette sezonun yıldızları, Michael Emerson (Ben) & Elizabeth Mitchell'dı (Juliet). Onlar olmasa bu kadar tutar mıydı bu sezon bilmiyorum.
Finale gelince. Olağanüstüydü. İzlemeyenlerin tadını kaçırmayacağım. Adadaki aksiyon muazzamdı ve resmen diken üstünde izlettirdi kendini. Flashback konusuna gelince. Bölümü izlerken sürekli mızmızlandım ve dizinin hala Jack'i koymak uğruna boş ve anlamsız öyküler gösterip bölümü zedelediğini düşündüm. Ve sonunda da resmen ağzımın payını aldım, morardım ve bir OHA çekip oturdum yerime.
Gelecek sezon sanırım baya kanlı olaylara tanık olacağız. (Ben & Penny'nin söylediklerini birbirini tutması çok feci)
Neyse gelecek sezon sadece 16 bölüm olacak ve sezon ortasında (Şubat gibi) başlayacak. O zamana kadar herkese bol sabır.

No comments: