Tuesday, May 08, 2007

Emmy Ödülleri'ne hazırlık: LOST!

Bildiğiniz gibi sinemanın Oscar'ları neyse TV dizileri ve programları için de Emmy Ödülleri o. TV akademisi adaylık belirleme aşamasına başlamanın arefesinde.
İşleyen prosedürü tam bilmeyenler için ufak bir bilgi vereyim. Akademi'de yer alan insanlar yine sektörden kişiler olduğu için çoğunlukla dizileri sezonlarının tamamına göre değerlendirmiyorlar. Bu konuda yapımcılar ve oyuncular gereken kategorilerde kendilerini en iyi temsil edecek bölümleri seçip akademi'ye yolluyorlar. Ve ödül yarışı da burada kesinleşiyor.

Daha pek çok kural var ama her sene değiştirdikleri için son şartları tam bilmiyorum. Zamanla öğreniriz onları ama şimdilik aşağıdaki listelere bakmak yeterince heyecan verici. İşte çeşitli dizilerin ve oyuncuların kendilerini temsil etmek için yolladıkları bölümler:

LOST

Lost geçen sene büyük bir hüsranla karşılaşmıştı. Bu sene öyle olması için bir sebep olduğunu düşünmüyorum. Özellikle oyuncularda birden fazla adaylık çıkarabilecek bir seviyede.

En iyi Drama "The Man from Tallahassee" (çok güçlü bir bölüm ama fazla Locke hikayesi barındırıyor. Keşke biraz daha genel bir öykü seçselerdi)

Kadın Oyuncu (Drama)
Evangeline Lilly
: "I Do" (Kabul edelim her ne kadar Lilly'yi sevsek de dizinin oyuncuları arasında en zayıf halka olduğu bir gerçek. İlk beş'e gireceğini düşünmüyorum.)

Yardımcı Erkek Oyuncu (Drama)
Naveen Andrews
: "Enter 77"
Sayid'e her zaman kapımız açıktır. Andrews elindeki en iyi malzemeyi de yollamış şüphesiz. Ama artık o kadar hip bir karakter olmaması sorun yaratır bence.
Yardımcı Erkek Oyuncu (Drama)
Henry Ian Cusick
: "Flashes Before Your Eyes"
Başka bir şey beklemiyorduk zaten. Desmond dizinin kalbine iyice yerleşmiş durumda. Ve kesinlikle çok özel bir bölümdü. Ancak sürekli flashback gidiş gelişi olmayışı beni biraz düşündürüyor
Yardımcı Erkek Oyuncu (Drama)
Daniel Dae Kim: "The Glass Ballerina"
Kim'in performansını gayet beğeniyorum ama o kalabalık içinde ilk 5'e girmesi zor bence.
Yardımcı Erkek Oyuncu (Drama)
Michael Emerson:
"Every Man for Himself"
Ben, dizinin en albenili adamı konumunda. Evet dizinin kötü adamı ama yine de pek çok hayranı var. Bu bölümden daha iyisini (Tallahasse mesela) sunabilirdi. Yine de şansının baya büyük olduğunu düşünüyorum.
Yardımcı Erkek Oyuncu (Drama)
Josh Holloway:
"Every Man for Himself"
Geçen haftaki bölümü yollasa daha şanslı olurdu bence. Resmen rol çalıyordu. Ama elbette kendi flashbacklerine göre birşey seçecek. Neyse ihtimal dahilinde değil.


Yardımcı Kadın Oyuncu (Drama)
Elizabeth Mitchell: "One of Us"

Daha iyi bir bölüm seçmenin imkanı yok. Mitchell'ın da aday olmaması için hiçbir sebep göremiyorum. Mükemmel bir bölüm, harika bir performans.
Yardımcı Kadın Oyuncu (Drama)
Emilie De Ravin: "Par Avion"
Zor... ama bu bölümü yollamak haklı. Gayet güçlüydü burada sevgili Claire'imiz.
Yardımcı Kadın Oyuncu (Drama)
Yunjin Kim: "The Glass Ballerina"
Evet Sun'ı çok seviyoruz ama onun modası ilk sezondan sonra geçti maalesef.


Henüz başrol erkek kategorisinde bir başvuru yapılmamış. Benim merak ettiğim şey Matthew Fox'un yanında (ki onun şansınız zaten az görüyorum) ek olarak Terry O'Quinn de başvurabilir mi başrol olarak? Onun bölümü diziyi temsil eden bölüm olarak gösteriliyor sonuçta ve kabul edelim yardımcı erkek kategorisi çok kalabalık.

Bu arada şunu belirteyim. Akademi üyeleri izlemeden önce bu bölümlerde değişiklik yapılabilir. O yüzden özellikle 'en iyi drama'nın ya da izleyeceğimiz "Ben'li flashback bölümü"nün listeye girmesi olası.

diğer dizilerin bölümleriyle ilgili de mesajlar gelecek...

No comments: