Wednesday, September 20, 2006

"Neden?" diye sordum kendime...


Dün gece NTV'de Can Dündar'ın yeni programı "Neden?" başladı. Programın sadece son yarım saatine bakabildim maalesef. Anladığım kadarıyla programın formatı öncelikle bir uzmanla teke tek görüşmenin ardından başka uzmanların da bu tartışmayı geliştirmesi üzerine kurulu.

Bu anlamda birebir söyleşiyi kaçırmış bulundum ama Can Dündar'ın o kısmı iyi becerdiğine dair bir şüphem yok zaten. Yalnız şu bir gerçek ki benim izlediğim kısım biraz kontrolden çıkmış gibiydi. Nur Serter & N. B. Karaca'nın kontrolden çıkan tartışmalarının üzerine bir de Yaşar Nuri Öztürk'ün programı ve Dündar'ı azarlar gibi yorumları bence 'tartışma' kısmında moderatörlük işinin de aksadığını gösteriyordu. Can Dündar o yumuşak ve kibar tonuyla konukları toparlamaya çalışsa da, azarcı bir öğretmen ile söz dinlemeyen çocuk halet-i ruhiyesi arasında gidip gelen konuklar programı ele geçirmiş gibiydi.

Ben de dün gece kendi kendime "Neden?" diye sordum. Araştırmacı gazeteci (ya da Televizyoncu) olarak son derece iyi işler yapmış olan Dündar, "Neden böyle bir program yapıyor?"... cevabını bilemiyorum elbette ama kesinlikle programın daha iyi düşünülüp daha iyi yürütülmesi gerekiyordu.

Tartışma bilgilendirme açısından oldukça renkliydi aslında. Bu anlamda hiçbir şikayetim yok. Ama siz bir konu belirliyorsanız, konukların da o konunun dışına çıkmasına izin vermemelisiniz ve programın gidişini siz yönlendirmelisiniz. Ayrıca programı da istediğiniz anda bitirebilmelisiniz. (Zira gecenin belki de en susturulamaz insanı Y.N. Öztürk programın bitiş konuşması ve müziğinin yavaş yavaş girmesinin ardından bile konuşmaya devam etti. Ve program anlamsız bir şekilde uzadıkça uzadı. )

Hep böyle konuklar olacaksa Dündar'a bol sabır diliyorum.

fotoğraf: www.sorucevap.com

No comments: