Monday, September 17, 2007

Efsane giderken...


Bizim filmin çekimleri bitti... dün direk Emmy ödüllerine kanalize oldum. Son haftaki yoğunluk bana Emmy'leri unutturmuştu neredeyse... Hiç tahmin falan koyamadım buraya... ama iyi ki de koymamışım çünkü bence baya sürprizli bir geceydi.
Genel anlamda bakıldığında kazananlar arası iyi bir paylaşım söz konusuydu. Pek çok kişi gibi ben de "The Sopranos"un ağırlık koyacağını düşünüyordum ancak öyle olmadı. Dizinin hiçbir oyuncusu dün gece eve Emmy götüremedi.
Yardımcı kategorilerde Katherine Heigl gerçekten de sürpriz oldu. Lorraine Bracco'nun almasını çok isterdim, ama bu sezon gerçekten de hiç numarası yoktu, sadece geçmişte hakkı yendiği için :) Aida Turturro'nun da bu sene çok güçlü bölümleri yoktu ama "Soprano Home Movies" bence ödülü alması için yeterliydi. Neyse ben Chandra Wilson ya da Sandra Oh alır derken en zayıf halka gibi gözüken Heigl'a gitmesine baya şaşırdım. (Diğer ikisinin de Emmy'si yok) Ama Grey's Anatomy'nin 3. sezonunu henüz izleyemedik o yüzden bir bakmak lazım önce.
Entourage konusunda sabıkalıyım o yüzden Jeremy Piven'a bişey diyemeyeceğim. Komedideki bir diğer galip Jaime Pressly ise geçen sene çok hakettiği ödülü bu sene aldı. (Bu sene de hakediyordu tabii) My Name's Earl'de Jason Lee'nin hakkının sürekli yenmesi ne kadar kötüyse Pressly'nin ödülü kucaklaması da o kadar güzeldi. Terry O'Quinn de gecenin bir başka güzelliğiydi. Lost'un ilk sezonunda alması gereken ödülü kaptı. Her ne kadar Michael Imperioli'yi tercih etsem de O'Quinn'e de ayrıca sevindim.

Başrol oyuncularına gelince Baldwin ve Carrell gibi iki favori ismi es geçip Ricky Gervais'in erkek oyuncu ödülü alması bence şoktu. Ama hemen ardından Stewart, Colbert ve Carrell'in sahnede yaptıkları inanılmaz komikti. Ugly Betty hakkında birşey demeyecem artık. Zira hala izlemişliğim yok. Drama başrollerde ise James Gandolfini ve Edie Falco'ya 4. Emmy'lerini vermeme olayını bir yere kadar anlayabiliyorum. Hatta Falco yerine Sally Field'a gitmesine de bişey diyemem. Zira bu sezon Falco'nun ağırlığı maalesef o kadar yoktu. Yani kadın çok iyiydi her zamanki gibi ama senaristler ona yeterince malzeme vermediler. Neyse Sally Field "Brothers & Sisters"ın lokomotifi olarak hakediyordu sonuçta ama Gandolfini (ki ölesiye hakediyordu) 4. Emmy'sini kazanmasın diye James Spader'a 11358inci Emmy'sini vermesinin de alemi yoktu. "Boston Legal"i izlemedim hiç ama yani Spader sıktı cidden. Bu sene hakedecek birşey yapmamasına karşın önceki iki sezon da hakkını yedikleri için Hugh Laurie'ye verselerdi ödülü daha makbule geçerdi.

Tören genel olarak (gerek bizden gerekse töreni yayınlayan kanallardan kaynaklanan) teknik kaçırma paylarını saymazsak (törenin açılışında bir 10 dk. kaçırdık mesela) gayet iyiydi. Bir kere stüdyo çok hoşuma gitti. Karanlık ama şıktı. Koltuktan kalkıp gelmeler iyi düşünmüştü. Etraftaki görseller çok iyi çalışıyordu. Tony Bennett'ten gına geldi. Al Gore ödüllerine ödül katmaya devam etti. Helen Mirren yine klasını konuşturdu. vs. vs.



Gecenin bence en karizma anıysa "The Sopranos" kadrosunun sahneye çıktığı andı. Hemen önce onlara selam çakan "Jersey Boys"un performansını hiç sevmedim. Yani seçilen şarkılar çok yerindeydi ama "Bee Gees" ve "Alvin and the Chipmunks" karışımı sesleri, komik koreografileriyle dizinin bütün karizmasını yere indirdiler. Sonrasın bütün kadro sahneye çıkmamış olsa rezi bir an olacaktı. Ki o manzarayı gördüğümde de artık diziye ödül vermeseler de olur diye geçirdim içinden. Daha önceleri biten dizilere yapılan montajlara tanık oldum ama tek diziye bunca uzun süreli ve tüm salonun ayakta alkışladığı bir anı ben hatırlamıyorum. Olağanüstüydü. TV'ye efsane biçimde kalite getiren dizi efsane biçimde gitti.
Anlayacağınız gibi en iyi diziden ölesiye memnunum. :)

Bu arada daha önce de söylemiş olmam lazım ama buraya da yazayım. "The Sopranos" dün gece bir tarih yazdı. Son sezonuyla en iyi dizi ödülü kazanan ilk drama ünvanına sahip oldu.

30 Rock'ı da izlemek lazım biliyorum ama bir türlü fırsat olmadı...

Son olarak... kaçıranlar için "The Sopranos" tribute...

1 comment:

Ortega said...

Vay.. Film hazirligi mi vardi? Merakla bekliyoruz oyleyse.